2011. október 28., péntek

Táska Mesinek / Finish it up Friday (3)

Szerencsére határidőre sikerült befejeznem ezt a táskát. Egy kislánynak készült, aki idén kezdett el fuvolázni. Szülinapi ajándék lesz.

I have finished this bag for  a little girl's birthday.
Several weeks ago I got a request to sew a bag for a little girl. She began learning the flute this September. One question with the bag was if it should it be purple. I spent lot of time to find some textile with a flute, but I was unsuccessful.
Finally, I searched for the picture of a flute on the net. I enlarged it to an appropriate size, then I appliqued a gray piece of textile to the central block (I had bought it before) and I complemented the black lines with a sewing machine. I drew two staves and same notes with my sewing machine, too.
I decided to use 5cm purple squares for the bag. The top was a 48cmx 65cm [machine quilted] rectangle (the front of the bag was with the central block, the back side was made of separate squares, and the bottom of it was a simple stripe). The interior of the bag was sewn from polka dotted purple textile.
I hope she will like her bag.

Az első pár hetem arra ment el, hogy olyan anyagot kerestem, amin fuvola van. Sajnos nem találtam olyat, ami igazán tetszett volna. Maradt így a kutakodás a neten. Végül egy letöltött fuvola rajz alapján rajzoltam meg a mintát : a hangszer kontúrját rárajzoltam egy szürke anyagra, majd felragasztottam az alapra, végül varrógéppel megrajzoltam a részleteket. A középső blokkra még egy kottadarab is került néhány hangjeggyel.


 Mivel csupán az volt a kérés, hogy lila legyen a táska, először 1/2 cm-s csíkkal kereteztem a blokkot, majd négyzetekkel varrtam körbe. A hátlapja csupa négyzetekből lett összerakva.




Bélése lila pöttyös anyag . Került bele egy zseb is és egy kulcsőr.
 A kész táska elölről:

 hátulról (néhol violinkulcsokat tűztem kukacolás közben a hátlapjára ):


 felülről:



A varrtam még egy plusz ajándékot, egy icipici, marok waldorf babát.





A táska kész mérete: 40cmx30cmx5cm.


6 megjegyzés:

  1. What a wonderful gift! You did an amazing job on that flute. She will love it!

    VálaszTörlés
  2. nagyon jó lett, de lenne egy kérdésem. a táskánál a cipzáras részt hogy varrtad a táskához, mert én úgy szoktam hogy beleteszem a cipzáras részt és utána a ferdepánttal eldolgozom, de te nem így csináltad. megmondanád? az a tippem hogy a táska elejét és hátulját nagyobbra hagyod felül? vagy nem?

    VálaszTörlés
  3. A cipzáros részt külön megvarrom és a külső és belső táska közé varrom. A belső részen hagyok egy nyílást, azon keresztül fordítom ki az egészet. Hamarosan varrok egy táskát, majd lépésről lépésre felteszem, hogyan varrom én.

    VálaszTörlés