2011. október 19., szerda

Négyzetek fecnikből /Blocks from scraps


Viszonylag sokat varrok.Ez azt is jelenti, hogy hatalmas mennyiségű maradékom keletkezik. Idén nyáron, mikor már nem tudtam tovább nézni a halmot, elhatároztam, hogy feldolgozom a  kisebb-nagyobb fecniket. Ez az egyik módszerem:
Első lépésben három kupacba osztottam szét az anyagokat hosszúságuk szerint. (Már eleve csíkokat tárolok). Amelyik darabot nagyon szélesnek találtam, kisebb csíkokra daraboltam: 3,5cm és 5,5 cm között.
 
I sew  a lot . It means I have  infinite quantity of scrap. This summer, when I coudn't look at the high heap of little textiles, I decided to begin a new project. So it's my way of killing scraps
First step : I selected the sraps according to lengths. I created three groups. All peaces were cut  to strips.Then some ones were too wide,so I  cut them in two or three smaller parts. (3,5-5,5cm)
 
 
 A következő lépésben a legrövidebb csoport anyagait összevarrtam, kivasaltam és felvágtam 4cm, 4,5cm és 5cm szélességű csíkokra. (Aszerint vágtam, hogy a megvarrt anyagból mekkora csíkokat tudok levágni úgy, hogy kevés hulladék keletkezzen) A másik két kupaccal is ezt tettem.
 
As the second step I chose  the first group,and I sewed together the scraps. I ironed the whole thing and began the cutting.  Usually I cut 4cm, 4,5cm  or 5cm wide strips.
I repeated this method with the other two heap.
 
A vágás:
 
 
 

 
 
Ezután a kunyhó blokk mintájára körbe-körbe varrva a központi kicsi téglalapot, megvarrtam a blokkomat. Közben szorgalmasan vasaltam és időnként korrigáltam a négyzetet.
 
The third step was sewing the blocks.They were made like the logcabin method using these strips. Round and round.Sewing, ironing and repeating.
Sometimes I stopped and corrected the square.
 
 
 
A kész méretem 22cmx22cm.  Mindig más lesz a vége attól függően, hogy milyen szélességű csíkokat használtam, de a végén valamennyit ekkorára vágtam.
 My blocks finished measure are 22cmx22cm
 
 Ezek a nyár óta feldolgozott maradékokból varrt blokkok.
 
 
 Hogy mi készül belőlük , még nem tudom.

3 megjegyzés:

  1. De kezdetnek semmiképpen nem rossz:) Lehet, hogy én se dobálom el az aprónak tűnő kis fecniket eztán?

    VálaszTörlés
  2. You did a wonderful job with your scraps and your sunset quilt is beautiful!

    VálaszTörlés