2014. január 26., vasárnap

Melyiket válasszam?

A    Celtic Solstice  takarómmal elakadtam. A fedlapot szinte készre varrtam, sőt sikerült az összes sötétbarna anyagot elvarrnom. Még annyi anyag sem maradt , hogy a szélét megvarrjam. Több boltban voltam, de még az igazi szegélyre nem találtam rá.  Sajnos 1,5m  anyag erejéig meg kell szegnem a fogadalmamat. Addig is folytatom az raktár kivarrós programot, amíg megtalálom az ideális barna szegélyt.

Ennek a munkának a darabjait már sok éve gyűjtögetem. Nem szeretem a végtelenített ferdepánt készítés módszereit: mindig háromszöget vágok le az anyag széléből és csak annyi ferdepántot, amennyire éppen szükségem van. A leeső háromszögeket kezdtem el gyűjtögetni, aztán egy idő után összevarrtam nyers színű anyagokkal. Így pihentek a háromszögek és a HTS blokkok egy cipősdobozban.
 Első körben 79 ilyen "feles háromszög" (angol irodalomban HST) volt kész, ezekkel kezdtem el játszani:






....  aztán összevarrtam a leszabott háromszögeket is, és még néhány blokkot :



Rajzoltam is néhány lehetséges variációt még. Azokat nem raktam már ki.
Méretre vágás közben derült ki, hogy a blokkok 90 %-a 5,5", de néhány kisebb, ezek helyett is majd kell varrnom nagyobbakat. Egy blokk 5,5", a quiltben 5" lesz. A takarót 55"x90" tervezem.



4 megjegyzés:

  1. Ha a jobb oldalon a szélső pár blokkot (1. verzió) nem irányítanád felfele, hanem lefele, lehet, hogy érdekes játék lenne. (csak gondolom)
    Ági

    VálaszTörlés