2013. december 29., vasárnap

Iránytű és mozaik

Még tanév elején kért meg 6.o. fiam osztálytanítója, hogy varrjak valamit a meseszékbe, ami illik a terem színéhez. Idén lila az osztályterem fala. A tanévet a római birodalom tanulmányozásával kezdték a gyerekek. Inspirációhoz elkértem a geometria füzetet.
 Ez a szerkesztés eszembe juttatta, hogy néhány éve Tatabányán varrtunk egy 3D-s faliképet. Az azóta se készült el, és már a szabásminta sincs meg, így szerkesztettem egy újat, mert mindenképpen 3D-s párnát akartam varrni.
A szerkesztés első lépése:
 Majd kiszerkesztettem a csúcsokat, vágtam, varrtam:


 Itt már látszik, hogy mitől is lesz 3D-s a kép.
 A kész párna egy iskolai padon:

Az ülőpárnán sokáig gondolkodtam, de épp akkor mozaikoztak a gyerekek, így lett a párna egyik oldala szabálytalan mozaikos, a másik oldala szabályos,négyzetes mozaikos. Mielőtt bárki azt gondolná, hogy a szabálytalan oldal megvarrása gyorsabb volt, mint a szabályosé, nagyot téved. Annyit kellett illesztgetni, hogy a végére nagyon örültem, hogy nem ezzel kezdtem a munkát.
..és a másik oldal:

Együtt  a két párna a teremben:



1 megjegyzés:

  1. What a beautiful compass pillow, and I love your mosaic quilt, too. Thank you for sharing.

    VálaszTörlés