2013. január 25., péntek

Takaró pulcsiból 2

I sewed a blanket from sweaters. Last year I bought  many wool sweaters to make them felted. But unfortunately I coudn't make that. I realised, some of them was made from special wool, some from chasmere, some from moher. Then I searched on internet, how these yarns are made. I learnt that the wool is made of sheep hair, moher and cashmir are made of goat hair and the angora is made of rabbit hair.
I cut from them 9,5 ", 6,5"and  5" squares and some 3,5" x 6,5" rectangulars. I fitted them together with zikk-zakk stitchings, and added a hand-dyed backside. I finished it with blanket stitch.  I used 6 pullovers. The finished meaure is 130 cm x 200cm.


Volt egy nagy doboznyi olyan pulcsim, amit nem sikerült filcesítenem. Jobban megnéztem a bevarrt címkéket és bár volt köztük 100% gyapjú pulóver is, a többi  angóra és kasmír pulóver volt. Régebben sose tűnődtem el azon, hogy milyen eredetűek ezek  a fonalak, megelégedtem azzal, hogy természetes szálak.
Meglepődtem a kutakodásom eredményén. Most már tudom, hogy a moher és a kasmír kecskeszőr,  az angóra nyúlszőr.
Mivel ezekből a pulóverekből nem akartam táskát varrni, takaró lett belőlük. Kb 6db pulóvert használtam fel (volt egy ujj egy másik varrásból és egy pulóvernek az elejét ki kellett dobni, annyi lyuk volt rajta). Először 9,5x9,5 inches, 6,5x6,5 inches és 3,5x3,5 inches négyzeteket vágtam ki és néhány 3,5x 6,5 inches téglalapot.
Cikk-cakk varrással rögzítettem egymáshoz a darabokat.





Bár egy nagyon finom tapintású takaró lett, mégis hátlapoztam, hogy ne nyúljon meg a használat közben.
A hátlapja saját festésű flanel:


A takarót pelenkaöltéssel szegtem körbe. Kész mérete 130 cm x 200cm.

2 megjegyzés:

  1. I love how you reused the sweaters! I bought some wool sweaters to felt last year also, for a project that didn't go well. maybe i should get a couple moreand make a quilt, too! :)

    VálaszTörlés
  2. Irigyellek a türelmedért! Nagyon mutatós lett!

    VálaszTörlés