2012. március 2., péntek

x-blokk/ Finish it up Friday



Nem is tudom, hogy melyik évben varrtuk Tatabányán  ezt az x-blokk munkát. Érdekessége, hogy 9-s blokkból indulunk ki és sablon segítségével új blokkokat hozunk létre. Akkor nem igazán tetszett a munka, sem a mérete miatt, sem amiatt, hogy a vízszintes sorok nem "hullámoztak". Ráadásul az a sablon, amit kaptunk, nem fedte a papírsablont, emiatt az illesztések sok helyen elcsúsztak. Eltettem az egészet (145cmx145cm volt).

 A few years ago I pieced this quilt at at a course. I was disappointed, because the measure was a problem for me and the purple waves couldn't run on. I put it in a box and didn't care about it.
Last month I decided I would try to change this piece. I dyed textiles and sewed two new rows (12 blocks), and changed the purple blocks.
The border was made from little triangles which were trimmed from originaly 9 patch blocks.

Nemrég mégis úgy döntöttem, megpróbálok valamit kihozni belőle. Lebontottam a szegélyt, a két sötétlila sávot lebontottam, elcsúsztattam, újra festettem anyagot és két sorral kiegészítettem az egészet. Az egész munka szegélyét az eredeti blokkokból levágott háromszögekből varrtam. Nincs hulladék!!!!




 A pontatlanságokról a tűzéssel próbáltam elterelni a figyelmet.



A végére annyira megtetszett ez a minta,, hogy a színezősablon tanulmányozása után megszerkesztettem magamnak újra a mintát (a kék vonal, ahogy szerintem illeszteni kell a vonalakat, a fekete, ami alapján dolgoztunk):

Ha meg szeretnéd nézni, hogy más mit varrt, Amanda oldalán megteheted: Crazy Mom Quilts  

3 megjegyzés:

  1. Wow. The quilting and design on this are amazing!

    VálaszTörlés
  2. De jó! Annyival arányosabb, jobb lett. És főleg elkészült.:) A tűzése szuper.

    VálaszTörlés