2012. január 24., kedd

Cipzár táskába 1

Ez egy nagyon egyszerű megoldás arra, hogy zárt legyen  a táska szája, mégsem kell sokat bajlódni a cipzárpánttal.
Először megmérem a táska  szélességét. Nekem 5,5cm volt. A cipzár fogazatára 1,5 cm-t számolva, még 2-2cm kell a cipzárpánthoz . Ehhez ha még hozzáadjuk a varrásráhagyást, akkor 3,5cm széles csíkokat kell vágni az anyagból. A pánt hosszát táska szélessége határozza meg. Nekem 24,5 cm széles volt a táska, de csak 23,5 cm hosszú csíkot akarok varrni. Ha hozzáadjuk a varrásráhagyást 1,5 cm-t, összesen 25cm-t kapunk. Cipzárból kb 10cm-rel hosszabbat választok, így a táskám teljesen kinyitható lesz.
Tehát kiszabok 4db 3.5cmx25cm-s pántot. 2-2-re közbélést vasalok.(Most nem tettem, mert vastag textilből varrtam a táskát.)


Mindig berajzolom a varrásvonalakat a pánton és  a cipzáron is .A pántok egyik végét a varrásvonalon bevasalom.



 Két-két pánt közé fogva bevarrom a cipzár szárait. A cipzár nyitott fele kerül a pánt bevasalatlan felére. Varrás után a  ezeket a sarkokat lecsípem.

 Kifordítom a pántokat és letűzöm az anyagot.
Innen többféleképpen befejezhetjük a táskát:
1. A külső rész és bélés közé fogva a pántot összevarrjuk a rétegeket (a pánt nyitott  részét illesztjük majd a táska széles oldalához, míg a táska vastagságát adó oldalt nem varrjuk össze a pánttal),
majd a bélésen hagyott nyíláson keresztül kifordítjuk a táskát, vagy
2.mint pl .most én a bélést beleillesztettem a táskába, hozzáfogtam a cipzárpántot, majd egyenespánttal elszegtem , vagy
3. egy kis peremet varrunk a táska szájához. Ekkor a bélés és a perem együtt adja ki a táska magasságát. A cipzárpántot ebben az esetben a perem és a bélés közé varrjuk. Szeretem ezt a megoldást választani, ha a táska teteje nem egyenes szabású, hanem pl íves.
A kész mű:







1 megjegyzés:

  1. hi,
    thank you for this great tutoral. i really need to use a zipper next time. Why?becauce it is snowing all the time here in Finland.

    VálaszTörlés