2011. május 23., hétfő

Ez olyan jópofa

Egy japán oldalon találtam egy leírást.Nagyon megtetszett.Ki is próbáltam. Ovális formából indulunk ki, végtelenített cipzárt kell belevarrni. Amikor összehúzzuk a cipzárt egy tetraéderre emlékeztető szütyőt kapunk:

Sajnos a cipzár bevarrásával gondjaim voltak . Egyből felnagyítottam a szabásmintát.
A leírás végén volt egy megjegyzés, ami szerint ha a mintát tetszőlegesen meghosszabbítjuk , akkor érdekes formát fogunk kapni. Ezt a megjegyzés inspiralt a hosszabbításra .Érdekes lett az eredmény, de mégsem az igazi.

Azért egy dolgot megtanultam: ha azt szeretném, hogy a cipzár szépen kifeküdjön az íves mintán, be kell vagdosni.
Együtt a három mű: a kicsi, a nagy és a hosszú:
Minta innen:
tetraéder

3 megjegyzés:

  1. Ezt a mintát én is megvarrtam!! Azt tanácsolom, hogy a zippzárt kétszer (közel a fogazathoz + közel a szélhez)nagy öltésekkel először férceld be, és úgy varrd össze a elő és hátlapot. Igen és is bevagdostam a széleket a zippzár gépi bevarrása után, különben az íveknél nem fekszik szépen ki! Jó öltet a felnagyítás én is gondolkodtam rajta, de aztán nem próbáltam ki. De most kedvet kaptam Tóled! Köszönöm!
    Ági

    VálaszTörlés