2015. február 27., péntek

Modernizált blokk 1




A Foltos Mamok csoportban első feladatunk egy hagyományos blokk újraértelmezése volt.
A blokkom a Snail's trail volt. Mivel a számítógépes szerkesztésekhez nem értek, maradt a kockás papíron rajzolás, színezés. A színek adottak voltak (az anyagok egy részét régebben vettem,ezeket akartam felhasználni) sárga, türkiz, szürke. Persze vennem is kellett még hozzájuk.
Sok üres teret szerettem volna hozzáadni. Először mustár háttérrel álmodtam meg a munkát, de a varrás közben már nem tetszett. Így maradt a fehér háttér. Az eredeti blokk:

Snail's Trail quilt block pattern



A színezésemben eleve négy színűre terveztem a négy ágat. Csavarként minden háromszög aljáról levágtam egy darabot.

Végül már csak azt kellett kitalálnom, hogy mi fog látszani. Ehhez segítségül egy kukucskáló négyzetet használtam, amit Polyák Ildi mutatott egy régebbi tanfolyamon.



Tűzéshez spirálformát választottam. Ez a kis darab is (40cmx40cm) elég terápiás volt. Mondhatom unalmas.
Végül 42cmx42 cm-re levágtam a munkadarabot, 0,7cm varrásráhagyással kifordítósra varrtam. Az első mérésnél nagyobb volt az elvárt mérettől. Az egyik oldalán nagyobb varrásráhagyással varrva, pontos méretet kaptam.







2 megjegyzés: