2014. augusztus 27., szerda

Kaptafa

Most, hogy végre megint tudom mozgatni a jobb karomat, kikerestem a készletemből a bordűrös anyagokat és sorra varrtam innen és innen a terítőket, egy kivételével. Szabadgépitűzni még nem merek, kímélő üzemmódban csak egyenesen tűztem.
Az első és utolsó terítőnél a varrásráhagyással számolni kell, ha szabályos háromszögeket vágunk ki induláshoz, a többinél nem kell.
A legelső terítő kinlódásos megvarrása után,
 ezzel kezdtem, amin a varrásráhagyásokat próbáltam ki. Itt már befejezve:



Ugyanebből az anyagból készült, barna kiegészítéssel (ezt már megbántam, de annyira, de annyira szerettem volna láttatni a forgást....):


A kettő együtt, a méretek összehasonlítására:


 Még mindig háromszögekből kiindulva:


És végül trapézok és háromszögek házasságából:
Végül azért készült két méretben, mert először a hosszabbik terítőhöz vágtam ki a trapézokat. Azonban az illesztésekhez a következő bordűrbe is bele kellett vágom. (Még látszanak a fehér jelölő csíkok is, ahogy a minta illesztést próbálgattam.)

 Így a szimmetrikus illesztés miatt a maradékból még egy ki tányéralátétnyi is kijött.
És még mindig van bordűrös anyagom. Igaz már egyik mintára sem elég. Még kaleidoszkópra sem.

Egyenlőre háromszöges, bordűrös mintára rá sem tudok nézni.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése