2014. április 6., vasárnap

Dani takarója

Már elég rég megígértem az egyik unokaöcsémnek, hogy varrok neki egy takarót. Közelgő szülinapja elég ösztönző erőnek bizonyult.

A takaró első blokkjait több éve varrtam Tatabányán, egy nyári táborban.  Azóta aludtak egy doboz mélyén, a hozzá tartozó anyagokkal együtt. Az alapblokk igen egyszerű:
  • 4db 25cmx25cm négyzetet egymásra helyezünk, majd először félbe, majd 90 fokkal elforgatva 9cm/16cm arányban elvágjuk.
  • A darabokat úgy cserélgetjük, hogy mindegyik blokkba különböző színű darab jusson.
  • Összevarrjuk a darabokat, először a 12,5cmx9cm-est a 12,5cmx16cm-es darabbal. Így lesz két 12,5 cm széles téglalapunk. Majd ezeket is összevarrjuk, de úgy hogy a 9cm-s és 16cm -s varrás ne ugyan oda essen. (el kell forgatni az egyik téglalapot)
Nagyon haladós munka. A végén, amikor kifogytam a megfelelő nagyságú négyzetekből, már csak a maradékokból vágtam ki a megfelelő téglalapokat.

Az első kísérlet, amikor még úgy terveztem, hogy alul sötétebb, felül világosabb lesz az összkép:


 Mivel nem tetszett, összekevertem a blokkokat:


 Sajnos a barna blokkok annyira szúrták a szememet, hogy kiszedtem őket és újabb blokkokat varrtam:


 Most már foglalkozhattam az unokaöcsém kívánságával is: legyenek indián sátrak rajta.

A kész munka :140cmx240cm


A kiszedett blokkok se vesszenek kárba, a hátlapba belevarrtam őket:


Újabb UFO készült el. Annyi anyagom nem maradt megfelelő színből, hogy körbeszegjem a quiltet, így vásárolnom kellett 30 cm-t, hogy elég legyen. Az összes többi rész a raktárkészletemből került ki. :)

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon klassz lett! Dani öröme biztosan nagy lesz! Nekem is jobban tetszik a második színnel, jó hogy kiveted belőle. Remek az ötlet, hogy a hátlapon viszont felhasználtad! Nagyon tetszik!!!! Uff!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon bulis lett, a sátrak határozottan feldobják!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett a takaró, és öteletes a háta is..
    Köszönöm, hogy felelevenítetted, épp mostanában került a kezembe- gondoltam be kellene fejezni valahogy..
    Erika

    VálaszTörlés